Nu börjar 9:ornas uppdrag bli klart. Och i vanlig ordning är det EPL-pedagogiken som gör sig gällande.
Uppdraget kommer att handla om hållbar utveckling i det egna badrumsskåpet…….en uppgift som var och en gör på egen hand. Men det blir även en del där näringslivet kommer att involveras
Har Enköpings företagare ett miljötänk?…..här handlar det om att ta kontakt, genomföra undersökningar och intervjuer. Och självklart ska man sammanställa och presentera resultatet.
Sist men inte minst ska man i grupp få till en egen miljövision - att planera ett ”kvarter” med målet att tänka hållbar utveckling.
Hur man ska redovisa sina kunskaper ska var och en få tycka till om . Men att sikte ska vara inställt på formativ bedömning råder det ingen tvekan om. Det kan hända av vi genomför förra läsårets succé….LÄRANDE SAMTAL eller något upplägg i fullmäktigesalen.
Men våra medarbetares förslag och idéer väger tungt. Hur man visar sina kunskaper ska inte spela någon roll....men att man gör det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar