- Man känner inte till begreppet
- Man har inte haft några föreläsningar kring entreprenörskap i skolan
- Man har inte haft något seminarium eller litteratur som belyser entreprenöriellt lärande.
Det mest anmärkningsvärda är att det är mer regel än undantag att vi möter lärarstudenter som inte har en susning om vad vi pratar o . Vi tar emot studetner regelbundet och har gjort det under flera år. Ingen har en aning det entreprenöriella begreppet.
Det klart att vi funderar om Lgr 11 inte gäller de som undervisar på lärarutbildningen. Vad beror det på att man är så nonchalant. Vi, Sara och Johnny, tror nog att det beror på okunskap och därför gömmer man huvudet i sanden. Hög tid att ni skärper till er på lärarutbildningen!!!!
Det klart att begreppet entreprenöriellt lärande blir svårt om man inte själv har undervisat i grundskolan på ett par år. Men varför tar man inte hjälp av pedagoger som har den kompetensen och den erfarenheten?
Vi har både kompetensen och erfarenheten och det klart att vi ställer upp och bidrar om vi får en förfrågan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar