Entreprenöriellt lärande blir bara mer och mer intressant ju längre man håller på. Och det mest spännande är nog när man möter entreprenöriella eldsjälar och när man får ta del av deras syn på det företagsamma lärandet. Självklart berättar alla utifrån sin horisont och sin erfarenhet. Men det som slår oss varenda gång är att entreprenöriellt lärande är så enormt stort....och egentligen finns inget rätt och fel.
Och det är nog här skon klämmer för många pedagoger. Man är så van att varje dag leva i en facitkultur där fråga och svar ska levereras på löpande band......
Samtidigt kan man ju inte låta bli att fundera på varför kommun efter kommun lägger tid och kraft på pedagoger som inte vill och inte vågar ta sig an EPL-pedagogiken. Finns det inte bättre vägar att gå???
Om någon vecka avslutar ännu en lärarstudent sin verksamhetsförlagda utbildning hos oss. Och ännu en gång kan vi konstatera att vi har fått se en blivande EPL-pedagog födas. På bara några veckor har Rasmus gått från traditionell till entreprenöriell. Det är alltså på lärarstudenterna som tid och kraft ska läggas om pedagogiken ska kunna förändras
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar