Entreprenöriellt lärande gör skillnad

söndag 9 mars 2014

Två pedagoger och större grupper gör skillnad

Den kreativa delen kring de topografiska kartorna är så gott som klar. Nästa steg blir att nyttja landskapen för att få till bra analyser kring klimat,väder och miljö. Förmodligen kommer vi att göra en variant av vårt lärande samtal för att kunna prata geografi på djupet.

Gabriel och Andrea skapar topografiska kartor
Alla våra medarbetares kartor ska visas upp på ett eller annat sätt. Riktigt hur det ska gå till vet vi inte. Just nu inväntar vi på smarta idéer och förslag från våra 7:or.....ett sätt att öka delaktigheten i det egna lärandet.

Alla våra lärande samtal gör vi under pågående arbetspass, inget krångel med olika grupper på olika tider. Vi anpassar oss efter hur gruppen ser ut i dagsläget.

Det här sättet att jobba är ju en del av det entreprenöriella tänket......att man som pedagog måste kunna vara flexibel. Två pedagoger och större grupper gör skillnad. Våra lärande samtal är också ett utmärkt tillfälle till formativ bedömning utifrån olika kvalitativa nivåer i kunskapskraven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar