Entreprenöriellt lärande gör skillnad

onsdag 25 januari 2012

Nya infallsvinklar gäller om det ska bli någon utveckling

Formativ bedömning kräver att man arbetar intensivt och nära eleverna. Men den möjligheten har vi nu när vi läser i block under tre-veckors perioder.

Just den här perioden är det åttorna som vi har fokus på. Det nya "Uppdraget" kommer att presenteras i detalj på fredag.....och våra engagerade studenter David och Sara ska självklart var med i planeringsprocessen.

Att vara lärarstudent hos oss innebär att man får vara delaktig i vårt arbete fullt ut.....det är alltså ett entreprenöriellt förhållningssätt till lärande som gäller. Men det innebär också att vi gärna lyssnar och använder oss av pedagogisk idéer som dyker upp. Och studenter har många bra och annorlunda tankar som det gäller att fånga upp.

För hur länge man än har jobbat med undervisning så är det nya infallsvinklar som gäller om det ska bli någon utveckling.

Att vara lokal lärarutbildare gör också att man är tvungen att fundera och över sin egen undervisning.....varför gör jag just det här just nu? Och vilka pedagogiska teorier kan man koppla till sin undervisning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar